2 lata

Następuję dalszy intensywny rozwój psychoruchowy. W rozwoju ruchowym obserwujemy wzrost harmonii ruchów – dziecko szybko się porusza, potrafi biegać, wyraźne wydłużają się kroki, lepsza jest jego koordynacja, zanikają zbędne ruchy. Pod koniec tego okresu rozwojowego dziecko osiąga zdolność sprawnego poruszania się w najbliższym otoczeniu i docieraniu do atrakcyjnych dla niego przedmiotów.

Dwulatek chce być w centrum uwagi. Zaczyna więcej rozumieć i chce być rozumiany. Potrzebuje zabaw z dźwiękiem, słowem, muzyką. Co to za dźwięk? Zabawa w muzykowanie, dyrygowanie orkiestrą! Eksperymenty z instrumentami własnej roboty. Ale też zabawy w których mogę coś dopasować, ułożyć, zrobić wieżę. Jestem sprawcą, wiem jak puścić autko ze zjeżdżalni. Wiem i pokażę mamie i tacie! Zobacz mamo tam jest ... Teraz zabiorę się za zabawę pisakami. Czy potrzebny mi papier? Nie wystarczy ściana :) Nie wolno? Dlaczego? Potrzebuję duuuużych kartek i duuużo papieru. Będę sobie sprawdzał jak to jest być malarzem. To są książki. Fajnie jak mama czyta. Fajnie jak tata się wygłupia przy lokomotywie. A może zrobimy teatrzyk? Lubię patrzeć na kukiełki.