
Martyna Jackiewicz-Kawka
Psycholog
Ukończyła studia magisterskie oraz doktoranckie w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pełni rolę zastępcy dyrektora Poradni.
W ramach studiów zrealizowała ścieżkę specjalizacyjną Psychologii Klinicznej Dziecka. Obecnie realizuje studia doktoranckie w Instytucie Psychologii UJ. Ukończyła również Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, w tym głównie ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera. Pracowała jako psycholog w przedszkolach integracyjnych na terenie Krakowa, prowadząc indywidualne i grupowe zajęcia dla dzieci, jak również konsultacje dla rodziców. Brała także udział w wolontariatach środowiskowych organizowanych przez Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Autyzmem „Zacisze” oraz Maltańskie Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i ich rodzinom. Uczestniczyła w kilku projektach badawczych realizowanych w Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka Instytutu Psychologii UJ, dotyczących społecznego i poznawczego rozwoju dzieci. Prowadziła zajęcia dydaktyczne z zakresu psychologii rozwojowej i wychowawczej, a także diagnozy i pomocy psychologicznej dla studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Ignatianum w Krakowie oraz Uniwersytetu SWPS w Katowicach.
Ukończyła studia magisterskie oraz doktoranckie w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pełni rolę zastępcy dyrektora Poradni.
W ramach studiów zrealizowała ścieżkę specjalizacyjną Psychologii Klinicznej Dziecka. Obecnie realizuje studia doktoranckie w Instytucie Psychologii UJ. Ukończyła również Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, w tym głównie ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera. Pracowała jako psycholog w przedszkolach integracyjnych na terenie Krakowa, prowadząc indywidualne i grupowe zajęcia dla dzieci, jak również konsultacje dla rodziców. Brała także udział w wolontariatach środowiskowych organizowanych przez Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Autyzmem „Zacisze” oraz Maltańskie Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i ich rodzinom. Uczestniczyła w kilku projektach badawczych realizowanych w Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka Instytutu Psychologii UJ, dotyczących społecznego i poznawczego rozwoju dzieci. Prowadziła zajęcia dydaktyczne z zakresu psychologii rozwojowej i wychowawczej, a także diagnozy i pomocy psychologicznej dla studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Ignatianum w Krakowie oraz Uniwersytetu SWPS w Katowicach.
Wybrane kursy i szkolenia
TUS- Trening Umiejętności Społecznych dla osób z zaburzeniami rozwoju (Centrum Terapii i Rozwoju INDYGO)
Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)
Szkolenie nadające uprawnienia do posługiwania się w praktyce diagnostycznej Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5 (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)
Dziecięca Skala Rozwojowa- stosowanie i interpretacja (Gabinet Wspierania Rozwoju ROZWIJANKA)
Zabawa dziecka z autyzmem (Poradnia dla dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju EFFATHA)
Warsztaty dotyczące posługiwania sie testami przenaczonymi do diagnozy indywidualnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (IBE- Instytut Badań Edukacyjnych)
Somatyczne i behawioralne maski poważnych problemów emocjonalnych w wieku rozwojowym (Pracownia psychoterapii CZTERY MASKI)
Publikacje i wystąpienia konferencyjne
19th European Conference on Developmental Psychology, 29 sierpnia-1 września 2019, Ateny, Poster: Parental inductive discipline and theory of mind in five-years-olds.
VII Ogólnopolska Konferencja naukowa Psychologii Klinicznej Dziecka, 21-22 września 2018, Warszawa, Wystąpienie: Hierarchiczny Schemat Kodowania Rodzicielskich Stylów Dyscyplinowania. Wyniki wstępnych prac nad adaptacją narzędzia.
XXVI Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej, 1-3 czerwca 2017, Szczecin, Wystąpienie: Status socjoekonomiczny rodziny a odległe cele socjalizacyjne rodziców dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa.
XXIV Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej, 1-3 czerwca 2015, Warszawa, Wystąpienie: Rola temperamentu w rozwoju jawnej i niejawnej teorii umysłu.
XXIII Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej, 28-30 maja 2015, Lublin, Wystąpienie: Dziecko- obserwator. Rola teorii umysłu i temperamentu w nawiązywaniu interakcji społecznych.
Jackiewicz M., Białecka-Pikul M. (2019), Kompetencja rodzicielska. Użyteczny konstrukt w badaniach nad rolą rodzicielskich oddziaływań w rozwoju dziecka. Psychologia Rozwojowa, 24(1), 9-28.
Białek-Pikul M., Kołodziejczyk A., Stępień-Nycz M., Sikorska I., Nęcki S., Jackiewicz M., Filip A. (2016). Jak rozwijać rozumienie społeczne? Program warsztatów dla młodzieży. Kraków, Wydawnictwo Edukacyjne.