Maria Broda

Psycholog

Ukończyła studia na kierunku psychologia na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. W ramach studiów zrealizowała ścieżkę specjalizacyjną Psychologii Klinicznej Dziecka. Odbywała praktyki w przedszkolu, szkole podstawowej, a także w ośrodkach zajmujących się diagnozą i terapią małego dziecka. Prowadziła lub współprowadziła indywidualną terapię dzieci z zaburzeniami o typie autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną, mózgowym porażeniem dziecięcym. W ramach stażu w OTE Kangur współprowadziła zajęcia stymulujące rozwój twórczości. Prowadziła zajęcia przeznaczone dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej, mające na celu popularyzację wiedzy psychologicznej. Współprowadziła warsztaty dla nauczycieli i dla osób opiekujących się małymi dziećmi. Uczestniczyła w realizowanym w Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego projekcie „Narodziny i rozwój zdolności do mentalizacji”.

Wybrane kursy i szkolenia

Kurs Podstawowych Umiejętności Pracy Metodą Treningu Grupowego „Baza 2012/2013” (Szkoła Trenerów BAZA)
„Szkoła dla rodziców i wychowawców I”- szkolenie uprawniające do prowadzenia zajęć (Fundacja Szkoła Dialogu)
 
Szkolenie „BYĆ MAMĄ” przygotowujące do prowadzenia warsztatów dla mam małych dzieci (Fundacja Dzieci Niczyje)
 
Szkoła Konsultacji w nurcie rodzicielstwa bliskości-moduł I, II,III (Małgorzata Stańczyk, Agnieszka Stein)
 
ADOS-2. DIAGNOZA KLINICZNA Szkolenie uprawniające do wykorzystywania narzędzia ADOS-2 (fundacja JIM)
 
Szkolenie nadające uprawnienia do posługiwania się w praktyce diagnostycznej Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5 (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)
 
Trening Umiejętności Społecznych (Fundacja Pomoc Autyzm)
 
Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (fundacja Synapsis)
 
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu (Fundacja Pomoc Autyzm)
 
Szkolenie z metody Kids’ Skills opartej na Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach (Pracownia Psychologiczna M. Szutarska)
 
Droga do umiejętności- terapia małego dziecka z autyzmem w nurcie rozwojowym (Cresco)
 
Zabawa w terapii dziecka z autyzmem (Cresco)
 
Szkolenie dotyczące posługiwania się testami przeznaczonymi do diagnozy indywidualnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Test Umiejętności Na Starcie Szkolnym, Test Pamięci Roboczej (Instytut Badań Edukacyjnych)
 
Szkolenie I° w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej –„Neurofizjologiczne podstawy procesów Integracji Sensorycznej” (SInet Edukacja i Terapia)

Publikacje i wystąpienia konferencyjne

Lepiej rozumiem -mądrzej prowadzę. Uważność -jako istotny element jakości komunikacji z małym dzieckiem…”, 17-18 maja 2012, Kraków. Warsztaty:

Zobacz, co chcę Ci przekazać – sposoby komunikowania się dzieci między pierwszym a trzecim rokiem życia. Magdalena Karwala, Katarzyna Czerniej, Maria Baran
 
XXI Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej, 28-30 maja 2012, Zielona Góra

Skala Wczesnej Komunikacji Społecznej – prezentacja narzędzia. Magdalena Karwala, Maria Baran, Katarzyna Czerniej, Arkadiusz Białek, Marta Białecka-Pikul, Małgorzata Stępień-Nycz.
 
XXIII Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej, 28-30 maja 2014,

Kompetencja komunikacyjna a wskaźniki wczesnego poznania społecznego. Maria Broda, Anna Filip, Arkadiusz Białek i Marta Białecka-Pikul
 
XVI Europejska Konferencja Psychologii Rozwojowej, 3-7 września 2013, Lozanna. Plakaty:

Emotional and attentional aspects of self-regulation in infancy. Małgorzata Stępień-Nycz, Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek, Irmina Rostek, Maria Baran

Infants’ non-verbal and verbal communicative abilities. Arkadiusz Białek, Maria Baran, Anna Filip, Małgorzata Stępień-Nycz i Marta Białecka-Pikul

Twoje dziecko potrzebuje pomocy? Skontaktuj się z nami