Magdalena Kosno

Psycholog, Psychoterapeuta

Ukończyła studia magisterskie, a następnie doktoranckie w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studia licencjackie z pedagogiki specjalnej (specjalizacja Oligofrenopedagogika) na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Ukończyła szkolenie specjalizacyjne Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w nurcie systemowym, prowadzonym przez CM UJ. W Centrum CRESCO pełni rolę zastępcy dyrektora.
 
Na studiach psychologicznych realizowała ścieżkę specjalizacyjną Psychologii Klinicznej Dziecka. W ramach pracy doktorskiej prowadziła badania dotyczące związków między rozwojem poznawczym i społecznym dzieci. Brała udział w kilku projektach badawczych oraz prowadziła własny grant badawczy Funkcje zarządzające a tutoring rówieśniczy, finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki. Pracowała w Instytucie Psychologii UJ, prowadząc zajęcia dydaktyczne dla studentów w zakresie m.in. psychologii rozwoju dzieci i młodzieży, diagnozy psychologicznej, psychologii klinicznej dziecka oraz pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży. Naukowo i zawodowo interesuje się tematem rozwoju samoregulacji oraz funkcji wykonawczych. Doświadczenie zawodowe zdobyła współpracując z instytucjami zajmującymi się diagnozą oraz wspomaganiem rozwoju dzieci i młodzieży. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym.

Wybrane kursy i szkolenia

Trening Umiejętności Społecznych (Fundacja Pomoc Autyzm)
 
Szkolenie z metody Kids’ Skills opartej na Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach (Pracownia Psychologiczna M. Szutarska)
 
Kreatywne metody w pracy psychologa i pedagoga (SET A. Misiak)
 
Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Stanford-Binet V (Pracownia
Testów Psychologiczno-Pedagogicznych)
 
Stosowanie i interpretacja Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR (Pracownia Testów Psychologicznych PTP)
 
Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Wechslera dla dzieci WISC-V (Pracownia Testów Psychologicznych PTP)
 
Wykorzystanie Neuropsychologicznej Diagnozy (NDD) w ocenie dziecka z dysfunkcją OUN (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)
 
Stosowanie i interpretacja Baterii Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych (Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych)
 
Metody oceny poziomy rozwoju jezykowego dzieci (Pracowania Badań nad Językiem Dziecka WP UJ)
 
Szkolenie I stopnia w zakresie Integracji Sensorycznej „Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej” (Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej)

Publikacje i wystąpienia konferencyjne

Kosno M. (2010) O powiązaniach funkcji zarządzających i dziecięcych teorii umysłu: wnioski z badań metodą mikrogenetyczną, Psychologia Rozwojowa, 15, 1, s.61-75
 
Barzykowski K., Grzymała-Moszczyńska H., Dzida D., Grzymała-Moszczyńska J., Kosno M., (2013) Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności dzieci, Warszawa: Wyd.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Książka dostępna on-line: http://www.ore.edu.pl
 
Kielar-Turska M., Kosno M., (2013) Natura, mechanizmy neurofizjologiczne i zmiany rozwojowe funkcji zarządzających, Psychologia Rozwojowa, 18, 3, s.9-28
 
Kosno M., (2013) Kompetentny tutor. Znaczenie funkcji zarządzających dla przebiegu tutoringu rówieśniczego. Psychologia Rozwojowa, 18,3, s.95-110.
 
Stępień-Nycz, M., Rostek, I., Byczewska-Konieczny, K., Kosno, M., Białecka-Pikul, M., Białek, A. (2015). Emotional and attentional predictors of self-regulation in early childhood. Polish Psychological Bulletin, 46(3), s. 421-432.
 
Białecka-Pikul, M., Kosno. M., Byczewska-Konieczny, K., (2016). Where was it? Working memory as a predictor of passive vocabulary development in the third year of life. Polish Psychological Bulletin, 47(1), s. 92-103.
 
Białecka-Pikul, M., Byczewska-Konieczny, K., Kosno, M., Stępień-Nycz, M., Białek, A. (2018). Waiting for a treat. Studying behaviors related to self-regulation in 18- and 24-month-olds. Infant Behavior and Development, 50, 12-21.
 
Białecka-Pikul, M., Kosno, M., Białek. A., Szpak M., (2019). Let’s do it together. The role of interaction in false belief understanding. Journal of Experimental Child Psychology, 177, 141-151.
 
Kosno M., Spodaryk M. (2021) Dzieci i sztuka, Wyd. MIK.

Twoje dziecko potrzebuje pomocy? Skontaktuj się z nami