
Katarzyna Woźniczka
Fizjoterapeuta - Terapeuta SI
Ukończyła studia na kierunku fizjoterapia na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie oraz studia podyplomowe nadające uprawnienia pedagogiczne. Jest fizjoterapeutą dziecięcym, posiadającym doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym oraz w przedszkolu terapeutycznym dla dzieci z autyzmem. Brała udział w projektach wspierających dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadzi zajęcia w oparciu o metodę integracji sensorycznej, koncepcję PNF oraz elementy innych metod neurorozwojowych. W swojej pracy z dziećmi z wadami postawy wykorzystuje techniki uwalniania tkanek miękkich. Obecnie poza pracą w Centrum prowadzi indywidualne zajęcia dla dzieci w przedszkolu terapeutycznym. Jest certyfikowanym terapeutą metody integracji sensorycznej. Członek Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
Ukończyła studia na kierunku fizjoterapia na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie oraz studia podyplomowe nadające uprawnienia pedagogiczne. Jest fizjoterapeutą dziecięcym, posiadającym doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym oraz w przedszkolu terapeutycznym dla dzieci z autyzmem. Brała udział w projektach wspierających dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadzi zajęcia w oparciu o metodę integracji sensorycznej, koncepcję PNF oraz elementy innych metod neurorozwojowych. W swojej pracy z dziećmi z wadami postawy wykorzystuje techniki uwalniania tkanek miękkich. Obecnie poza pracą w Centrum prowadzi indywidualne zajęcia dla dzieci w przedszkolu terapeutycznym. Jest certyfikowanym terapeutą metody integracji sensorycznej. Członek Polskiego Towarzystwa Fizjoterapii.
Wybrane kursy i szkolenia
Integracja Sensoryczna stopień I i II (Rehamax)
Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem (SYNAPSIS)
Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno motorycznymi- prof. Małgorzata Matyja i dr Anna Gogola
Integracja sensoryczna w spektrum autyzmu (Sensum Mobile)
Fizjoterapia Dziecka Ryzyka (prof. Małgorzata Matyja i dr Anna Gogola)
Kurs podstawowy koncepcji PNF (Top School)
Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń CUN (Instytut Edukacji Logopedycznej)
MAKATON
Publikacje i wystąpienia konferencyjne
Warsztat „Podzielanie uwagi w rozumieniu i wspieraniu rozwoju małego dziecka z autyzmem”, Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Spektrum autyzmu – spektrum metod. Nauka i praktyka”, Kraków 6-7 grudnia 2013
Warsztat „W kontakcie z małym dzieckiem – co dorosły wiedzieć powinien?”, Lepiej rozumiem – mądrzej prowadzę. Uważność – jako istotny element jakości komunikacji z małym dzieckiem…”, Kraków 17-18 maja 2012
Referat „Trening umiejętności przedszkolnych – wsparcie dziecka z autyzmem w wieku przedszkolnym”, Konferencja Naukowa Systemowe podejście we wspomaganiu rozwoju, edukacji, życia zawodowego i społecznego osób z autyzmem i zespołem Aspergera, Poznań 4-5 grudnia 2009
Referat Wspieranie rozwoju małego dziecka z autyzmem w kontekście rodzinnym i rówieśniczym, Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Rain Man jest wśród nas”. Współczesne formy pomocy osobom z autyzmem w ujęciu systemowym, Kraków 27-29 listopada 2008
Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk (2012) Zabawy dla dzieci z autyzmem Wydawnictwo Harmonia.
Anna Szczypczyk (2012)Droga do umiejętności. Tworzenie programu terapii dziecka z autyzmem w podejściu rozwojowym. Sztuka Leczenia, nr 3-4 str.23-32