Karolina Byczewska-Konieczny

Psycholog

Ukończyła studia magisterskie z zakresu psychologii, a następnie obroniła pracę doktorską na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Była pracownikiem Zakładu Psychologii Rozwojowej i Wychowawczej im. S.Szumana Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie prowadziła zajęcia dydaktyczne z zakresu m.in. psychologii rozwojowej, diagnozy psychologicznej oraz pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży, a także realizowała projekty badawcze z zakresu psychologii rozwoju. Doświadczenie zawodowe zdobyła współpracując z instytucjami zajmującymi się diagnozą oraz wspomaganiem rozwoju dzieci i młodzieży. Szkoli się w zakresie różnych metod terapii poznawczo-behawioralnej. Specjalizuje się w tematyce rozwoju samoregulacji. Pracuje z dziećmi i nastolatkami doświadczającymi trudności w regulacji emocji (m.in. obniżony nastrój, lęk, agresja, częste doświadczanie frustracji, wysoka wrażliwość emocjonalna). Wspiera dzieci z trudnościami w zakresie kontroli poznawczej (m.in. dysfunkcje uwagi, pamięci), a także dzieci z zaburzeniami rozwoju (Zespół Aspergera, ADHD). Przeprowadza diagnozy dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży. Prowadzi konsultacje dla rodziców. Wspiera rodziny w kryzysie. Prowadzi szkolenia z zakresu samoregulacji dla rodziców i specjalistów.

Wybrane kursy i szkolenia

Podstawowy i doskonalący kurs z zakresu Racjonalnej Terapii Zachowania (Polskie Towarzystwo Psychologii Behawioralnej)
 
DBT Comprehensive – Zaawansowane szkolenie w terapii dialektyczno-behawioralnej (Polskie Towarzystwo Terapii Dialektyczno-Behawioralnej)
 
Trauma-Focused Cognitive Behavioral Therapy (Medical University of South Carolina)
 
Neuroscience for Communication: Function, Structure, and Plasticity (8th IMPRS NeuroCom Summer School, Max Planck Institute)
 
Szkolenie z metody Kids’ Skills opartej na Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach (Pracownia Psychologiczna M. Szutarska)
 
Diagnoza psychologiczna sytuacji rodzinnej pacjenta/ucznia w oparciu o teorię systemowej terapii rodzin (Ośrodek Psychoterapii Systemowej w Krakowie)
 
Wykorzystanie Neuropsychologicznej Diagnozy (NDD) w ocenie dziecka z dysfunkcją OUN (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)
 
Kreatywne metody w pracy psychologa i pedagoga (SET A. Misiak)
 
Równowaga online i offline – wyzwanie dla rodziców i szkoły (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)

Publikacje i wystąpienia konferencyjne

Białecka-Pikul M., Byczewska-Konieczny K., Kosno M., Białek A., Stępień-Nycz M. (2018), Waiting for a treat. Studying the behavioral patterns of self-regulation in 18 and 24 month olds. Infant Behavior and Development, 50, 12-21.
 
Białecka-Pikul M., Kosno M., Byczewska-Konieczny K. (2016), Where was it? Working memory as a predictor of passive vocabulary development in the third year of life. Polish Psychological Bulletin, 47(1), 92-102.
 
Stępień-Nycz M., Rostek I, Byczewska-Konieczny L., Kosno M., Białecka-Pikul M., Białek A. (2015), Emotional and attentional predictors of self-regulation in early childhood. Polish Psychological Bulletin, 46(3), 421-432.

Twoje dziecko potrzebuje pomocy? Skontaktuj się z nami