
Daria Kaźmierczyk-Romańczyk
Psycholog
Ukończyła studia na kierunku Psychologia na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, realizując ścieżki specjalizacyjne: Psychologia Kliniczna Dziecka, Psychologia Rodziny i Edukacji oraz Psychologia kliniczna. Posiada uprawnienia pedagogiczne do pracy nauczycielskiej uzyskane w Studium Pedagogicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Brała udział w licznych projektach badawczych realizowanych w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w tym w Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka. W czasie studiów odbywała praktyki w żłobku, przedszkolu, szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi, poradni psychologiczno-pedagogicznej, Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym oraz w szpitalu psychiatrycznym. Posiada doświadczenie w prowadzeniu warsztatów dla dzieci z zakresu psychologii twórczości oraz rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych, które prowadziła w krakowskim centrum kultury oraz na terenie krakowskich przedszkoli. Aktualnie pracuje także w stowarzyszeniu dla rodziców dzieci z Zespołem Downa oraz w Klubie Rodzica, w których prowadzi konsultacje rodzicielskie. Od 3 lat współpracuje z kilkoma wydawnictwami jako recenzent książek w tematyce psychologii rozwojowej. Na co dzień współpracuje z wydawnictwem Wrażlive w ramach ogólnopolskiej kampanii na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Prowadziła także zajęcia dydaktyczne z zakresu psychologii rozwojowej i wychowawczej dla studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także współpracuje z kilkoma szkołami kształcenia policealnego, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rozwojowej.
Ukończyła studia na kierunku Psychologia na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, realizując ścieżki specjalizacyjne: Psychologia Kliniczna Dziecka, Psychologia Rodziny i Edukacji oraz Psychologia kliniczna. Posiada uprawnienia pedagogiczne do pracy nauczycielskiej uzyskane w Studium Pedagogicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Brała udział w licznych projektach badawczych realizowanych w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w tym w Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego Dziecka. W czasie studiów odbywała praktyki w żłobku, przedszkolu, szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi, poradni psychologiczno-pedagogicznej, Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym oraz w szpitalu psychiatrycznym. Posiada doświadczenie w prowadzeniu warsztatów dla dzieci z zakresu psychologii twórczości oraz rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych, które prowadziła w krakowskim centrum kultury oraz na terenie krakowskich przedszkoli. Aktualnie pracuje także w stowarzyszeniu dla rodziców dzieci z Zespołem Downa oraz w Klubie Rodzica, w których prowadzi konsultacje rodzicielskie. Od 3 lat współpracuje z kilkoma wydawnictwami jako recenzent książek w tematyce psychologii rozwojowej. Na co dzień współpracuje z wydawnictwem Wrażlive w ramach ogólnopolskiej kampanii na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Prowadziła także zajęcia dydaktyczne z zakresu psychologii rozwojowej i wychowawczej dla studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także współpracuje z kilkoma szkołami kształcenia policealnego, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rozwojowej.
Wybrane kursy i szkolenia
Zabawa w terapii dziecka z autyzmem (Cresco)
Psychoterapia dzieci i młodzieży (Uniwersytet Jagielloński)
Diagnoza i rozwój małego dziecka (Uniwersytet Jagielloński)
Trauma dziecięca (Uniwersytet Jagielloński)
Jak diagnozować rozwój teorii umysłu u dzieci w różnym wieku? (CRESCO)
Przedszkolak z trudnościami emocjonalnymi (CRESCO)
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 – szkolenie nadające uprawnienia diagnostyczne
Diagnozowanie dysleksji rozwojowej. Standardy diagnozy i narzędzia diagnostyczne – szkolenie nadające uprawnienia diagnostyczne
Diagnoza Zaburzenia ze Spektrum Autyzmu przy pomocy kwestionariuszy ASRS – szkolenie nadające uprawnienia diagnostyczne
KORP – Test do diagnozy funkcjonalnej rozwoju dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci – szkolenie nadające uprawnienia diagnostyczne (KOMLOGO)
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka do 3 roku życia (Rozwijanka)
Kreatywne metody w pracy psychologa i pedagoga (Agnieszka Misiak SET)
Trener Umiejętności Społecznych Dzieci i Młodzieży (Ośrodek Psychoterapii SUKCES)
Bajkoterapia i biblioterapia w procesie wspierania rozwoju dzieci i młodzieży (PERFECTUS)
Literatura jako narzędzie terapeutyczne, edukacyjne i wychowawcze – biblioterapia; (PERFECTUS)
Terapia behawioralna tików u dzieci i młodzieży (Centrum CTM)
Terapia dziecka z zaparciami nawykowymi i moczeniem (Ośrodek Psychoterapii SUKCES)
Zaburzenia więzi (Regulatio)
Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia Diagnoza-terapia-masaż (Procentrum)