
Aleksandra Majdzik
Neurologopeda
LOGOPEDA, POLONISTKA, NAUCZYCIEL EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ, TERAPEUTA RĘKI
Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego kierunku polonistyka. Ponadto ukończyła studia podyplomowe z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz logopedii. Aktualnie jest w trakcie studiów neurologopedycznych. Doświadczenie zawodowe zdobyła podczas praktyk i stażów w specjalistycznych ośrodkach zajmujących się pracą z dziećmi z autyzmem, afazją, opóźnionym rozwojem mowy, wieloletniej pracy w przedszkolu jako nauczyciel i logopeda, a także współpracując z Pracownią Badań nad Językiem Dziecka w projekcie badań nad opóźnionym rozwojem mowy pod kierunkiem prof. Magdaleny Smoczyńskiej. Jest certyfikowanym trenerem programu Hanen „Learning Language and Loving It”, kanadyjskiej metody wspierającej rozwój mowy i komunikacji dzieci we wczesnym dzieciństwie. W pracy logopedycznej zajmuje się terapią dzieci z opóźnionym i zaburzonym rozwojem mowy i komunikacji, trudnościami artykulacyjnymi, a także diagnozą zaburzeń rozwojowych.
LOGOPEDA, POLONISTKA, NAUCZYCIEL EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ, TERAPEUTA RĘKI
Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego kierunku polonistyka. Ponadto ukończyła studia podyplomowe z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz logopedii. Aktualnie jest w trakcie studiów neurologopedycznych. Doświadczenie zawodowe zdobyła podczas praktyk i stażów w specjalistycznych ośrodkach zajmujących się pracą z dziećmi z autyzmem, afazją, opóźnionym rozwojem mowy, wieloletniej pracy w przedszkolu jako nauczyciel i logopeda, a także współpracując z Pracownią Badań nad Językiem Dziecka w projekcie badań nad opóźnionym rozwojem mowy pod kierunkiem prof. Magdaleny Smoczyńskiej. Jest certyfikowanym trenerem programu Hanen „Learning Language and Loving It”, kanadyjskiej metody wspierającej rozwój mowy i komunikacji dzieci we wczesnym dzieciństwie. W pracy logopedycznej zajmuje się terapią dzieci z opóźnionym i zaburzonym rozwojem mowy i komunikacji, trudnościami artykulacyjnymi, a także diagnozą zaburzeń rozwojowych.
Wybrane kursy i szkolenia
Terapia dziecięcej apraksji mowy;
Stymulacja traktu ustno-twarzowego;
Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia;
Połykanie w praktyce logopedycznej;
Ankyloglossia u noworodków i niemowląt;
Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym;
Rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy;
Karmienie małego dziecka – wieloaspektowość w terapii;
Metoda werbo-tonalna;
Opóźniony rozwój mowy – kreatywne postępowanie logopedyczne;
SLI – specyficzne zaburzenia językowe;
Szkolenia z zakresu diagnozy małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz ich terapii:
Attention Autism;
M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka (Fundacja Synapsis);
Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu (Fundacja Synapsis);
Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem (Fundacja Synapsis);
Droga do umiejętności- terapia małego dziecka z autyzmem w nurcie rozwojowym;
Kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC);
Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem;