Aleksandra Bryndza

Neurologopeda

Absolwentka dwóch kierunków studiów magisterskich Uniwersytetu Jagiellońskiego: filologii polskiej ze specjalnością nauczycielską oraz logopedii. W ramach studiów podyplomowych ukończyła oligofrenopedagogikę oraz neurologopedię z elementami tyflologopedii. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w placówkach terapeutycznych dla dzieci, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w ramach praktyk w gabinetach prywatnych i na oddziałach krakowskich szpitali. Aktualnie pracę w CRESCO łączy z pracą w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wieliczce. W swojej pracy dba o nabywanie i rozwijanie kompetencji językowych i komunikacyjnych, wspierając umiejętności poznawcze. Zawodowo interesuje się budowaniem systemów komunikacyjnych i rozwijaniem języka z wykorzystaniem metod AAC.

 

WYBRANE KURSY I SZKOLENIA:

Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii – M. Brychcy

Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych (Moduł I) – A. Regner

Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia – E. Grzelak

Werbogesty. Od gestu do słowa i będzie rozmowa – A. Gładowicz-Bojarska,

Zabawa z dzieckiem z autyzmem metodą na rozwój komunikowania się – Fundacja SYNAPSIS,

Makaton: Program Rozwoju Komunikacji (Poziom I)

Obsługa i wykorzystanie programu MÓWIK (wersja 2.0)

Wprowadzanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością intelektualną (Poziom I) – M. Jerzyk

Picture Exchange Communication System – PECS (Poziom I) – PECS Pyramid;

Krok po kroku. Nauka skanowania do komunikacji na 2 switche – GenerAACja – Fundacja na rzecz AAC i AT,

Trening karmienia logopedycznego od podstaw – A. Kaczyńska,

Nadwrażliwość w sferze orofacjalnej – M. Baj-Lieder,

Nadmierne ślinienie się w logopedii. Diagnoza i terapia – E. Wojewoda

Logorytmika – ruch słuch słowo – ProCentrum,

Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia. Diagnoza – terapia – masaż – ProCentrum,

Skuteczne metody w wybranych problemach dyslalii – dr I. Michalik-Widera

Karty Oceny Języka Dziecka-AFA (KOJD-AFA) narzędzie do oceny jakościowej i planowania terapii;

Karty Oceny Logopedycznej Dziecka (KOLD) do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do 9 roku życia – KOMLOGO,

Karty Oceny Zachowań i Emocji (KOZE) do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do 16 roku życia – KOMLOGO.

Twoje dziecko potrzebuje pomocy? Skontaktuj się z nami