Agata Perchalec-Wykręt

Pedagog-Terapeuta SI

PEDAGOG-TERAPEUTA, TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ, OLIGOFRENOPEDAGOG, TERAPEUTA I EDUKATOR DZIECI Z ASD, TERAPEUTA RĘKI

 

Ukończyła studia na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Edukacja Informatyczna na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, następnie studia podyplomowe na kierunku Diagnoza i Terapia Psychologiczno-Pedagogiczna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, studia podyplomowe Edukacja i wspomaganie osób ze spektrum autyzmu (ASD) w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki. Uprawnienia do prowadzenia diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej uzyskała w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej (Nr certyfikatu 3096).
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju oraz prowadzeniu zajęć terapeutycznych i edukacyjnych oraz terapii Integracji Sensorycznej. Interesuje się zaburzeniami rozwoju dziecka oraz ich terapią, ze szczególnym uwzględnieniem metody Integracji Sensorycznej, samoregulacji oraz metody Mindfulness. Jest współautorką książki „Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów”. Prowadzi też stronę na FB „Sensoryczne Podwórko”.

 

Wybrane kursy i szkolenia

ntegracja Sensoryczna stopień I. Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej (Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Gaduła, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej)

 

Integracja Sensoryczna stopień II (Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Gaduła, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej)

 

Terapia ręki I i II stopnia (Soyer)

 

Ocena diagnostyczna procesów integracji sensorycznej w ujęciu neurorozwojowym (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Centrum Rozwoju Dziecka i Rodziny CRESCO)

 

Dziecko z posturalnie obniżonym napięciem mięśniowym-formy pracy terapeutycznej w oparciu o koncepcje neurorozwojowe, z uwzględnieniem procesów integracji odruchów w o.u.n. oraz pracy ręki (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Stowarzyszenie Przyszłość, Centrum Autyzmu w Krakowie)

 

Chód na palcach u dzieci w wieku rozwojowym- analiza problemu oraz sposoby korekcji (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Stowarzyszenie Przyszłość, Centrum Autyzmu w Krakowie)

 

Neurorozwojowa ocena oraz terapia dziecka w zakresie odruchów-mity i fakty (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, CRESCO)

 

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii (Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Placów Kształcenia Ustawicznego)

 

Zaburzenia słuchu u dzieci w kontekście pracy terapeuty integracji sensorycznej. Metody diagnozy i terapii. (PSTIS, Fonetika)

 

Ortoptyka- podstawy diagnozy i rehabilitacji. Znaczenie prawidłowego widzenia a trudności szkolne (czytanie, pisanie)

 

Terapia sensomotoryczna w aspekcie procesu lateralizacji (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, CRESCO)

 

Psychomotoryka dziecka w wieku przedszkolnym oraz specyficzne zaburzenia rozwoju ruchowego u dzieci w wieku rozwojowym- sposoby wspomagania i kompensacji zaburzeń (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Stowarzyszenie Przyszłość, Centrum Autyzmu w Krakowie)

 

Znaczenie prawidłowego widzenia a trudności szkolne (czytanie, pisanie) (Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Placów Kształcenia Ustawicznego)

 

Stymulacja układu przedsionkowego, równowaga i koordynacja w procesie integracji motoryczno-sensorycznej (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Stowarzyszenie Przyszłość, Centrum Autyzmu w Krakowie)

 

Integracja miedzypółkulowa program „Dziecko w równowadze- zaburzenia słuchowo-ruchowe u dzieci. Teoria i praktyka” (Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego GADUŁA)

 

Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozy i terapii dziecka 0-36 m.ż. (PSTIS)

 

Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia- rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy (Gabinet logopedyczny Kłębuszek)

 

Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym (Fundacja In Corpore)

 

Teoria Sally Goddard Blythe w praktyce- wpływ odruchów prymitywnych i posturalnych na uczenie się (Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Grupa OTE Kangur)

 

Zabawy usprawniające komunikację u małych dzieci z zaburzeniami rozwoju (Effatha)

 

Zespół Aspergera w przedszkolu i szkole (Centrum Terapii Promitis)

 

Zachowania trudne osób z autyzmem (Centrum Autyzmu w Krakowie)

 

Diagnoza Funkcjonalna Młodzieży i Dorosłych Osób z zaburzeniami rozwoju  AAPEP, TTAP (Remediar)

 

KORP- standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1 m.z. do 9 r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci (Komlogo)

 

Karty Oceny Zachowania i Emocji do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do 16 roku życia KOZE (Komlogo)

 

Warsztat skutecznego nauczyciela– wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami   w uczeniu się z klas I–III (Akademia Ortograffiti)

 

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (Niepubliczny Małopolski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przy Ośrodku Twórczej Edukacji Kangur)

 

Makaton. Program rozwoju komunikacji I stopnia (Program Rozwoju Komunikacji MAKATON PRKM )

 

AAC- alternatywne i wspomagające metody komunikacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń (Europejskie Centrum Szkoleń Forum)

 

Obsługa oraz wykorzystywanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących (DICO)

 

Agresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie- praktyczne aspekty edukacji (Szkolenia Autyzm-Edukacja)

Publikacje i wystąpienia konferencyjne

Perchalec-Wykręt A., Sabik M. (2018), Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów. Wyd. Harmonia.

Twoje dziecko potrzebuje pomocy? Skontaktuj się z nami