JESTEŚ WŁAŚCICIELEM LUB DYREKTOREM ŻŁOBKA LUB KLUBU MALUCHA?
Przeczytaj…
Wiemy, jaki jest kluczowy czynnik aby twoja praca była satysfakcjonująca. Jak odnaleźć spokój i równowagę w byciu miedzy młotem a kowadłem oczekiwań pracowników i rodziców.
Jesteś wrażliwa na rozwój maluchów i chciałaś stworzyć bezpieczne i wyjątkowe miejsce. W którym dzieci i ich rodzice będą czuć się dobrze. Dostrzegasz, że praca z małym człowiekiem oraz jego rodzicami jest czasem dla twoich pracowników wyzwaniem. Doświadczasz rotacji pracowników i czasem trudno utrzymać ten pierwotny entuzjazm wokół tworzenia dobrego miejsca rozwoju małego dziecka. Często i ty doświadczasz frustracji gdy rodzice zaglądają do twojego gabinetu zgłaszać swoje zażalenia i trudy.
Jesteś świadoma, że droga do tworzenia dobrego miejsca dla dzieci wiedzie poprzez budowanie stabilnego i profesjonalnego zespołu. Widzisz, że osoby pracujące z dziećmi potrzebują wiedzy ale także wsparcia zapobiegającego wypaleniu i przebodźcowaniu, bo przecież środowisko ich pracy nie jest łatwe.
Chcesz budować zespół, ale wymaga to od Ciebie szukania sprawdzonych szkoleń i warsztatów, współpracy z kilkoma różnymi specjalistami, znajdowania terminów szkoleń dogodnych dla wszystkich. Jest to trudne bo masz bardzo wiele zadań.
Dzięki udziałowi twojej kadry w kursie zarówno ty jak i cały zespół będziecie mówić wspólnym językiem. Będziesz mieć pełne zaufanie, że kontakty z maluchami oraz ich rodzicami są empatyczne, wspierające i profesjonalne. Twoi pracownicy będą czuć, że jesteś po ich stronie i dbasz o ich potrzeby. Rodzice rzadziej będą zaglądać do ciebie by zgłosić niepokoje a częściej by powiedzieć, że cenią współpracę z twoim zespołem.
Jesteś właścicielem lub dyrektorem żłobka… i wydawało ci się, że tworzysz miejsce dla dzieci. Jednak twoi wychowankowie szybko rosną i idą w dalszą drogę edukacji – do przedszkola a potem szkoły. Przychodzą nowe maluszki, adaptacja, oswajanie a potem za chwile pożegnanie.
Być może już to wiesz, a może trochę cię zaskoczę… ty tworzysz miejsce dla DOROSŁYCH. Droga do sukcesu twojej placówki wiedzie TYLKO I WYŁĄCZNIE przez odpowiedzialnych, empatycznych i kompetentnych opiekunów żłobka.
Bo dzieci wyrastają ze żłobka, a pracownicy nie muszą. Jedyną drogą, aby byli z Tobą i tworzyli to miejsce z zaangażowaniem jakby było ich własnym, jest pokazanie im jak są dla Ciebie cenni i dbanie aby dostawali odpowiedzi na nurtujące ich pytania i merytoryczne wsparcie.
Kliknij tutaj, aby zapisać się na ten kurs!
Pobierz ofertę kursu w formacie PDF.
DLACZEGO MY I TEN KURS JESTEŚMY NAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM?
- CRESCO to zespół entuzjastów i pasjonatów pracy z małym dzieckiem. To do nas opiekunowie żłobków z zaufaniem wysyłają na konsultacje rodziców z małymi dzieci. Wiemy, jak wspierać zarówno maluchy, jak i ich rodziców.
- Chętnie dzielimy się wiedzą i robimy to w przystępny i praktyczny sposób. Nasze webinary i szkolenia spotykają się zawsze z pozytywnym odbiorem.
Informacja otrzymana po webinarze od żłobka TOTU z Tczewa:
Chciałabym serdecznie podziękować za niezwykle wartościowy webinar „Jak rozmawiać z rodzicem o trudnościach dziecka”. Spotkanie dostarczyło nam jako zespołowi wielu cennych wskazówek i praktycznych informacji, które z pewnością pomogą nam w codziennej pracy. Było widać, że wszystko zostało bardzo dobrze przygotowane, a przekazana wiedza jest poparta doświadczeniem i pasją. Jako zespół żłobka wyniosłyśmy z tego szkolenia ogromną wartość i nowe narzędzia do działania w trudnych sytuacjach. Bardzo dziękujemy za tę możliwość i profesjonalizm w realizacji spotkania.
- Nasz kurs powstał w odpowiedzi na przeprowadzone wywiady z opiekunami żłobków – wiemy, jakie tematy są dla nich wyzwaniem i znamy sposoby na ich rozwiązanie.
- Nasz kurs będzie realizowany przez specjalistów różnych zawodów: psychologa, psychoterapeutę, neurologopedę, pedagoga specjalnego i terapeutę integracji sensorycznej. Wszystkie te osoby mają doświadczenie w pracy z dziećmi do trzeciego roku życia.
- Nasz kurs umożliwia udział całej kadry żłobka we wszystkich spotkaniach, zadawania podczas ich trwania pytań. Daje równocześnie możliwość korzystania z nagrań spotkań oraz innych przygotowanych materiałów w dogodnym dla pracownika czasie korzystając z naszej platformy szkoleniowej. Dostęp do wszystkich materiałów macie przez cały rok od momentu rozpoczęcia kursu.
- Kurs obejmuje także spotkanie Q&A – które pozwoli odpowiedzieć na konkretne zagadnienia, które pojawią się w trakcie webinariów szkoleniowych czy po pracy z materiałami.
- W ramach współpracy w trakcie kursu możecie także zamówić u nas warsztat tylko dla waszej placówki (na temat który chcecie pogłębić na podstawie pracy z kursem), w promocyjnej cenie tylko dla uczestników kursu – koszt 3h warsztatu to 699zł (nasza regularna cena takiego warsztatu dla placówki to 1750zł). Na terenie Krakowa i okolic może odbyć się on stacjonarnie, dla dalszych lokalizacji może odbyć się online w postaci warsztatu z użyciem kamerek i dialogu z prowadzącym.
Pomagamy opiekunom małych dzieci zyskać praktyczną wiedzę jak w codziennych sytuacjach stwarzać najlepsze warunki rozwoju malucha oraz jak radzić sobie z wyzwaniami charakterystycznymi dla tego okresu. Uczymy również strategii radzenia sobie z dziećmi, których zachowania są nietypowe. Uczymy dostrzegać sygnały alarmowe w rozwoju maluchów i pokazujemy jak zachęcać rodziców do podjęcia diagnozy.
Pokazujemy skuteczne narzędzia komunikacji z rodzicami zarówno w codziennych jak i problemowych sytuacjach.
Nasz kurs jest narzędziem jednocześnie interaktywnym i dostępnym. Każdy pracownik może ze spotkań korzystać na żywo, w kontakcie ze specjalistami. Zadawać pytania. Równocześnie żłobek otrzymuje dostęp do wszystkich materiałów na cały rok. Każdy pracownik może odtwarzać je w dogodnym dla ciebie czasie, wracać do szczególnie ważnych dla niego treści.
Oferta skierowana jest do całej placówki, bo zależy nam, abyście w zespole mogli wzajemnie się dopingować w dobrych praktykach. Nasz kurs jest wyjątkowy także dlatego, że tworzy i prowadzi go wielospecjalistyczny zespół.
Kliknij tutaj, aby zapisać się na ten kurs!
Pobierz ofertę kursu w formacie PDF.
CO ZAWIERA KURS „PRZEWODNIK ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA”?
ZABAWY DLA MALUCHÓW WSPIERAJĄCE SKUPIENIE UWAGI
Piątek 19.09.2025, godz. 19.30
Daria Kaźmierczyk-Romańczyk
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej.
Jak rozwija się uwaga dziecka w pierwszych trzech latach życia? Jak tę wiedzę wykorzystać do prowadzenia zajęć, którym nie można się oprzeć. Jak radzić sobie z rozwianiem koncentracji u maluchów w dobie ekranów i bajek? Jak wykorzystywać techniki treningu uwagi i zabaw montessoriańskich, aby dzieci potrafiły uczyć się w ciszy i uważności?
W pierwszych latach życia dziecka uwaga dopiero się kształtuje. Maluchy w tym wieku mają bardzo ograniczoną zdolność do dłuższego skupienia się – łatwo się rozpraszają, zmieniają aktywności… Właśnie dlatego potrzebują dorosłego, który pomoże im nazwać, uporządkować i zatrzymać się przy konkretnej czynności.
Wspieranie koncentracji u najmłodszych nie polega na wymaganiu od nich „skupienia się”, lecz na tworzeniu bezpiecznego środowiska i angażujących, odpowiednich do wieku zabaw. W trakcie naszego webinaru pokażemy, jak wykorzystać codzienne aktywności – takie jak zabawy sensoryczne, rytuały, zabawy paluszkowe czy proste piosenki – do naturalnego rozwijania zdolności skupiania uwagi. Dowiesz się, jakie mechanizmy stoją za rozwojem uwagi u dzieci 0–3 lata i jak jako opiekun możesz wspierać je w tym procesie bez presji i frustracji – za to z uważnością, bliskością i czułością.
Podczas spotkania:
- Poznasz podstawy rozwoju uwagi u najmłodszych dzieci,
- Otrzymasz konkretne przykłady zabaw, które wspierają koncentrację,
- Dowiesz się, jak poprzez rytm dnia i spójność opieki budować u dziecka zdolność skupienia,
- Nauczysz się rozpoznawać sygnały przeciążenia i dostosowywać aktywności do możliwości malucha.
JAK RADZIĆ SOBIE Z ZACHOWANIAMI TRUDNYMI W ŻŁOBKU?
Jak być skutecznym i empatycznym jednocześnie?
Piątek 26 września, godz. 18:00
Natalia Boroń
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej.
Dzieci w wieku żłobkowym nie są jeszcze gotowe na współpracę i wzajemność. To naturalne, że potrzebują indywidualnego wsparcia w codziennych interakcjach, a ich „baterie” często się rozładowują.
Jak rozumieć przyczyny zachowań trudnych tj. krzyk, bicie, gryzienie, rzucanie przedmiotami? Jak wspierać dziecko i grupę „na gorąco”, a jak pracować prewencyjnie, aby takich zachowań było mniej? Podpowiemy, jak wspierać malucha dążącego do autonomii, jak wspomóc go w regulacji emocji i redukcji napięcia.
Pokażemy strategie z pełnym poszanowaniem dla dziecka i jego etapu rozwojowego, które są jednocześnie skuteczne. Pokażemy, o co warto zadbać w strukturze dnia i przygotowanej przestrzeni aby zmniejszyć ilość trudnych zachowań w grupie.
Podczas spotkania:
- Rozumienie mechanizmów stojących za trudnymi zachowaniami dzieci w wieku żłobkowym
- Jak reagować „na gorąco”
- Co pomaga, aby zmniejszyć szanse na występowanie tych zachowań w przyszłości
- Aktywności i zabawy a regulację napięcie
WARSZTAT: Typowy i atypowy przebieg rozwoju w pierwszych trzech latach życia
Sobota 18 października 2025 r. w godz. od 9.00 do 12.15
Anna Szczypczyk / Maria Broda
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej.
Pokażemy normy rozwojowe w obszarze rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dla dzieci od 9 do 36 miesiąca życia. Pokażemy, jak obserwować i sprawdzać, czy dziecko zgodnie z normami nabywa umiejętności społeczne i komunikacyjne. Jak wspierać dziecko z opóźnieniami w rozwoju w danej sferze.
Podpowiemy, jak pracować z dzieckiem z trudnościami rozwojowymi oraz jak rozpoznać, że jego pobyt w żłobku nie jest korzystnym wyborem.
DOBRA KOMUNIKACJA OPIEKUNA Z RODZICEM
Piątek 24 października 2025 r., godz. 19:00
Anna Szczypczyk / Maria Broda
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej.
Kiedy i jaki rozmawiać z rodzicem, aby zyskać sojusznika, a nie wroga. Jak łączyć profesjonalizm i dbanie o siebie z otwartością i życzliwością wobec rodziny dziecka, które mamy pod opieką. Jak rozmawiać, gdy to my chcemy przekazać informacje o trudnościach, a jak, gdy to rodzic zgłasza niepokój lub zażalenia?
Jak rozmawiać w okresie adaptacji. Jak przekazywać informacje o wyzwaniach związanych ze żłobkiem tj. dziecięca masturbacja, gryzienie, brak zainteresowania zajęciami. Jak zadbać o przestrzeń i czas służące wzajemnej wymianie.
Podczas spotkania:
- Rozpoznasz dwa rodzaje sytuacji komunikacyjnych w zależności od tego kto jest „właścicielem” problemu
- Zobaczysz, jak można użyć pięciu pomocnych strategii w komunikacji z rodzicem
- Będziesz mieć okazję omówić możliwe dobre reakcje na najczęstsze sytuacje prowadzące do konfliktu na linii rodzice-opiekun
- Dowiesz się, w jaki sposób przekazywać informacje, które mogą być trudne do zaakceptowania oraz jak uczyć się oddzielać, co w reakcji rodzica jest cenną informacją zwrotną, a co przejawem emocji wynikających z trudnej do przyjęcia wiadomości.
JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM Z ZABURZENIAMI SENSORYCZNYMI W ŻŁOBKU?
Piątek 14 listopada 2025 r., godz. 18:30
Agata Perchalec-Wykręt
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej.
Uwagę opiekunów często zwracają dzieci, które są pobudzone, nadaktywne, rozdrażnione. Jak pomóc im się uspokoić i zrelaksować? Jak zadbać o dziecko, ale też o całą grupę? Jak radzić sobie z dzieckiem, które dużo biega, popycha i wbiega w innych, prowokuje upadki i jest nieostrożne? Terapeuta SI zarówno wyjaśni, jak rozumieć takie zachowania, jak i pokaże w jaki sposób wesprzeć dziecko w indywidualnym kontakcie oraz pomóc wyciszyć się dzieciom w grupie. W trakcie warsztatu opiekunowie żłobka będą mieli okazję poszerzyć wiedzę na temat integracji sensorycznej, zrozumieć mechanizm występowania objawów jej zaburzeń oraz sposobów wspierania dziecka z nieprawidłowościami w tym zakresie.
Podczas spotkania:
- Wczesne przejawy zaburzeń integracji sensorycznej.
- Jak wspierać sensorycznie dziecko na co dzień?
- Zapoznanie się z narzędziami, zabawkami oraz zabawami, które sprzyjają rozwojowi prawidłowego przetwarzania bodźców sensorycznych oraz służą doregulowania dzieci nadaktywnych, nadwrażliwych i podwrażliwych sensorycznie.
JAK ROZMAWIAĆ Z RODZICAMI O OBSERWOWANYCH TRUDNOŚCIACH ROZWOJOWYCH?
Środa 26 listopada 2025 r., godz. 20:00
Anna Szczypczyk
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej.
Zwykle po okresie adaptacji w placówce opiekunowie zauważają u niektórych dzieci trudności w funkcjonowaniu lub podejrzewają występowanie zaburzeń rozwojowych. Jak rozmawiać o tym z rodzicem? O co zadbać, aby rozmowa miała przyjazny przebieg? Jak zachęcić rodzica do szukania wsparcia w poradni, do diagnozy logopedycznej lub psychologicznej? Jak zadbać o własne granice w sytuacji reakcji agresywnej lub konfliktu z rodzicem? Jak nie przekraczać granic własnych kompetencji? Przekazane zostaną praktyczne strategie, jak zadbać o dziecko, rodzica i nauczyciela.
Podczas spotkania:
- Czynniki utrudniające komunikację po stronie rodzica – jak je rozumieć?
- Czynniki utrudniające komunikację po stronie nauczyciela – jak je zauważać i ich unikać?
- Jak przygotować się do spotkania z rodzicem?
- Pomocne strategie w pozyskiwaniu rodzica do współpracy
- Jak reagować, gdy dialog jest utrudniony? Omówienie sytuacji trudnych i propozycji rozwiązań.
JAK ZADBAĆ O SIEBIE W ZAWODZIE OBCIĄŻAJĄCYM EMOCJONALNIE?
Poniedziałek 8 grudnia 2025 r., godz. 19:00
Maria Broda
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej.
Aby wspierać małe dzieci w rozwoju przyda się wiedza, talenty, techniki, strategie i pomysły, ale nie uda się tego wszystkiego wykorzystać, jeśli zabraknie zasobów. Jak zadbać o swój dobrostan psychiczny, czyli niezbędne „narzędzie” do pracy z dzieckiem. Jak rozpoznawać swoje potrzeby i uczyć się je zaspokajać, nawet gdy brakuje czasu i możliwości. Jak rozpoznawać swoje emocje, korzystać z informacji, które przynoszą i próbować je regulować. Gdzie szukać wsparcia, gdy dotychczasowe strategie dbania o siebie stają się niewystarczające.
Podczas spotkania:
- Dowiesz się jak rozpoznawać własne potrzeby i szukać strategii ich zaspokajania.
- Nauczysz się rozpoznawać stresory i je minimalizować.
- Poznasz różne sposoby regulacji emocji.
- Dowiesz się w jakim momentach warto szukać specjalistycznego wsparcia.
WEBINAR SESJA Q&A
Piątek 16 stycznia 2026 r., godz. 19:00
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się więcej.
Podczas tego spotkania odpowiemy na wasze pytania lub pogłębimy tematy, które będą pojawiać się w waszych wiadomościach do nas. Prosimy. przesyłajcie je na adres przewodnik@cresco.edu.pl
Na ten adres możecie pisać podczas całego czasu trwania kursu. Będziemy nie tylko zbierać pytania do sesji Q&A, ale też uwzględniać zgłaszane przez was zagadnienia w trakcie trwania kursu.
Lekcje instruktażowe
Od początku trwania kursu możecie korzystać w dogodnym dla siebie czasie z nagranych lekcjach instruktażowych. Celem trzech z nich jest zaproponowanie modelu krótkich zajęć w oparciu na zabawach rozwijających mowę, sensorycznych oraz aktywnych zabawach przed-przedszkolnych w kręgu. Zabawy te dopasowane są do możliwości poznawczych małych dzieci, do ich możliwości koncentracji i pozostawania zaangażowanymi. Do każdej lekcji dołączony jest zestaw zabaw, z pomocą tych dwóch form – nagrania i zestawu zabaw z łatwością stworzycie atrakcyjne zajęcia w swoim żłobku.
Czwarta lekcja ma dwa cele. Ułatwić sporządzanie informacji o dziecku, ta aby był opis dziecka napisany w przystępny i jednocześnie profesjonalny sposób. Przygotowywanie opinii to zadawanie sobie szeregu pytań o dziecko – ma więc nie tylko walor napisania dokumentu, ale pogłębionej refleksji nad mocnymi stronami waszego podopiecznego, ale również ewentualnymi obszarami zauważonych trudności. Nasze pytania oraz stwierdzenia, za pomocą których będziesz mogła opisać funkcjonowanie dziecka, pozwoli ci przeprowadzić funkcjonalną ocenę jego rozwoju.
Zabawy w kręgu dla maluchów (instruktaż video/nagranie)
Prezentacja sprawdzonych zabaw dla dzieci 18-36 miesięcznych przygotowująca do zajęć edukacyjnych w kręgu. Zabawy inspirowane są metodyką treningu zabawy, elementami zabaw naśladowczych i rytmicznych. Wykorzystywane są zabawy, w których dzieci zaangażowane są w śledzenie i naśladowanie działań dorosłego bez aktywności ruchowej. Jak to zrobić? Jak „zaczarować” grupę maluchów, aby siedziała najpierw 5 ale potem 15 i 20 minut podczas zorganizowanych zajęć? Pokażemy wam nasze sposoby wypróbowane w pracy grupowej z maluszkami.
Nagranie + e-book z opisem zabaw
Zabawy wspierające rozwój mowy (instruktaż video/nagranie)
Agnieszka Reiser
Jeśli masz przed sobą grupę małych dzieci i każde z nich prezentuje inne umiejętności: Milczki, Stękacze, Pokazywacze, Krzykacze, Biegacze i Zagadywacze, a Ty zastanawiasz się, jak masz dla tych wszystkich maluchów przeprowadzić wspólne zajęcia, tak aby każde skorzystało. Chcesz, żeby Twoje zajęcia były jednocześnie ciekawe dla dzieci i wspierały rozwój mowy.
Dobrze trafiłeś. Obejrzyj, a przekonasz się, że połączenie tych wszystkich oczekiwań jest możliwe.
Nagranie + e-book z opisem zabaw
Inspiracje do zabaw sensorycznych (instruktaż video/nagranie)
Wiecie, że mamy więcej niż 5 podstawowych zmysłów, takich jak wzrok, słuch, dotyk, węch i smak? Istnieją jeszcze 3 mniej znane powszechnie układy zmysłowe – zmysł przedsionkowy, proprioceptywny i interocepcji. Czasami nawet nie wiemy, że pracując z dzieckiem w czasie zajęć je stymulujemy, a ich rozwój jest podstawą m.in. prawidłowego czucia ciała, napięcia mięśniowego. utrzymywania równowagi czy planowania motorycznego. Dodatkowo zmysł propriocepcji służy nam też do regulowania pobudzenia układu nerwowego i regulacji emocji. W „Inspiracjach do zabaw sensorycznych” poznacie aktywności, które rozwijają wszystkie 8 zmysłów człowieka, wyciszają dzieci i dostarczają im oraz ich opiekunom dużej dawki radości.
Nagranie + e-book z opisem zabaw
Pisanie informacji o funkcjonowaniu dziecka (przewodnik video oraz autorski kreator do pisania opinii)
Pisząc informacje o dziecku warto zawrzeć informacje o kluczowych dla danego okresu kompetencjach poznawczych, społecznych, komunikacyjnych i emocjonalnych. Które to te najważniejsze umiejętności? Na jakie pytania dobrze, aby taka opinia odpowiadała? Jak napisać ją rzetelnie, nie poświęcając jednak na to wielu godzin? Podpowiemy Ci, jak to zrobić i damy szablon ułatwiający pisanie opinii oraz przykłady informacji, napisanych według niego.
Nagranie + szablon i zestaw pytań pozwalających stworzyć pisemną informację o funkcjonowaniu dziecka w żłobku.
CZY TEN KURS JEST DLA CIEBIE?
Jeśli chcesz być przewodnikiem dla swojego zespołu – liderem, który z opiekunów żłobka stworzy zespół entuzjastów rozwoju z poczuciem kompetencji i pewności siebie w kontakcie z dziećmi i ich rodzicami TO TEN KURS JEST DLA CIEBIE.
Chcemy spotkać się z Tobą już w tej edycji kursu. Dlatego możesz skorzystać z promocyjnej ceny obowiązującej tylko do połowy czerwca 2025 roku (niższej aż o 1000 złotych!).
PRZEWODNIK ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA startuje we wrześniu 2025. Następnej edycji nie planujemy przez co najmniej 6 kolejnych miesięcy. Ten czas i naszą energię przeznaczamy dla naszych kursantów.
SPOTKAJ SIĘ TAM Z NAMI!
Jeśli masz jakieś pytania pisz do nas na adres przewodnik@cresco.edu.pl
Kliknij tutaj, aby zapisać się na ten kurs!
Pobierz ofertę kursu w formacie PDF.