psycholog, doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii

Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologii na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. W trakcie studiów realizowała ścieżkę specjalizacyjną z zakresu zdrowia. W 2016 roku obroniła pracę doktorską, uzyskując stopień doktora nauk społecznych w dziedzinie psychologii (specjalność: psychologia rozwojowa). Zrealizowała również program Anglojęzycznych Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich "Społeczeństwo-Technologie-Środowisko". Pracuje na stanowisku adiunkta w Zakładzie Psychologii Rozwojowej i Wychowawczej im.S.Szumana w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu m.in. psychologii rozwojowej, diagnozy psychologicznej oraz pomocy psychologicznej dzieciom i młodzieży, a także realizuje projekty badawcze z zakresu psychologii rozwoju. Doświadczenie zawodowe zdobyła współpracując z instytucjami zajmującymi się diagnozą oraz wspomaganiem rozwoju dzieci i młodzieży po typowym przebiegu rozwoju oraz dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Specjalizuje się w diagnostyce psychologiczej oraz we wspomaganiu rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego.

wybrane kury i szkolenia

Przygotowanie pedagogiczne (Uniwersytet Jagielloński)

Podstawowy i doskonalający kurs z zakresu Racjonalnej Terapii Zachowania (Polskie Towarzystwo Psychologii Behawioralnej)

Diagnoza psychologiczna sytuacji rodzinnej pacjenta/ucznia w oparciu o teorię systemowej terapii rodzin (Ośrodek Psychoterapii Systemowej w Krakowie)

Wykorzystanie Neuropsychologicznej Diagnozy (NDD) w ocenie dziecka z dysfunkcją OUN (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych)

Publikacje

Białecka-Pikul M., Byczewska-Konieczny K., Kosno M., Białek A., Stępień-Nycz M. (2018), Waiting for a treat. Studying the behavioral pattems of self-regulation in 18 and 24 month olds. Infant Behavior and Development, 50, 12-21.

Białecka-Pikul M., Kosno M., Byczewska-Konieczny K. (2016), Where was it? Working memory as a predictor of passive vocabulary development in the third year of life. Polish Psychological Bulletin, 47(1), 92-102.

Stępień-Nycz M., Rostek I, Byczewska-Konieczny L., Kosno M., Białecka-Pikul M., Białek A. (2015), Emotional and attentional predictors of self-regulation in early childhood. Polish Psychological Bulletin, 46(3), 421-432.