pedagog-terapeuta, terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog, terapeuta i edukator dzieci z ASD, terapeuta ręki

Ukończyła studia na kierunku Zintegrowana Edukacja Wczesnoszkolna i Edukacja Informatyczna na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, następnie studia podyplomowe na kierunku Diagnoza i Terapia Psychologiczno-Pedagogiczna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, studia podyplomowe Edukacja i wspomaganie osób ze spektrum autyzmu (ASD) w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki. Uprawnienia do prowadzenia diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej uzyskała w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej (Nr certyfikatu 3096).
Posiada doświadczenie w prowadzeniu zajęć terapeutycznych i edukacyjnych oraz metodą Integracji Sensorycznej. Jest współautorem książki "Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów". Prowadzi też stronę na FB "Sensoryczne Podwórko". Z dziećmi z zaburzeniami rozwoju pracuje od 2005 roku.

 

Wybrane kursy i szkolenia
Integracja Sensoryczna stopień I. Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej (Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Gaduła, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej)
Integracja Sensoryczna stopień II (Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Gaduła, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej)

Terapia ręki I i II stopnia (Soyer)

Ocena diagnostyczna procesów integracji sensorycznej w ujęciu neurorozwojowym (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Centrum Rozwoju Dziecka i Rodziny CRESCO)

Dziecko z posturalnie obniżonym napięciem mięśniowym-formy pracy terapeutycznej w oparciu o koncepcje neurorozwojowe, z uwzględnieniem procesów integracji odruchów w o.u.n. oraz pracy ręki (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Stowarzyszenie Przyszłość, Centrum Autyzmu w Krakowie)

Chód na palcach u dzieci w wieku rozwojowym- analiza problemu oraz sposoby korekcji (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Stowarzyszenie Przyszłość, Centrum Autyzmu w Krakowie)

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C) APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii (Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Placów Kształcenia Ustawicznego)

Psychomotoryka dziecka w wieku przedszkolnym oraz specyficzne zaburzenia rozwoju ruchowego u dzieci w wieku rozwojowym- sposoby wspomagania i kompensacji zaburzen (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Stowarzyszenie Przyszłość, Centrum Autyzmu w Krakowie)

Znaczenie prawidłowego widzenia a trudności szkolne (czytanie, pisanie) (Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Placów Kształcenia Ustawicznego)

Stymulacja układu przedsionkowego, równowaga i koordynacja w procesie integracji motoryczno-sensorycznej (Gelma Reh mgr Izabela Gelleta, Stowarzyszenie Przyszłość, Centrum Autyzmu w Krakowie)

Integracja miedzypółkulowa program "Dziecko w równowadze- zaburzenia słuchowo-ruchowe u dzieci. Teoria i praktyka" (Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego GADUŁA)

Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozy i terapii dziecka 0-36 m.ż. (PSTIS)

Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia- rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy (Gabinet logopedyczny Kłębuszek)

Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym (Fundacja In Corpore)

Teoria Sally Goddard Blythe w praktyce- wpływ odruchów prymitywnych i posturalnych na uczenie się (Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Grupa OTE Kangur)

Zabawy usprawniające komunikację u małych dzieci z zaburzeniamoi rozwoju (Effatha)
Zespół Aspergera w przedszkolu i szkole (Centrum Terapii Promitis)
Zachowania trudne osób z autyzmem (Centrum Autyzmu w Krakowie)
Diagnoza Funkcjonalna Młodzieży i Dorosłych Osób z zaburzeniami rozwoju  AAPEP, TTAP (Remediar)

KORP- standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1 m.z. do 9 r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci (Komlogo)

Karty Oceny Zachowania i Emocji do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do 16 roku życia KOZE (Komlogo)
Warsztat skutecznego nauczyciela– wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami   w uczeniu się z klas I–III (Akademia Ortograffiti)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (Niepubliczny Małopolski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli przy Ośrodku Twórczej Edukacji Kangur)
Makaton. Program rozwoju komunikacji I stopnia (Program Rozwoju Komunikacji MAKATON PRKM )

AAC- alternatywne i wspomagające metody komunikacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń (Europejskie Centrum Szkoleń Forum)

Obsługa oraz wykorzystywanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących (DICO)
Agresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie- praktyczne aspekty edukacji (Szkolenia Autyzm-Edukacja)
IV Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Szkolnictwa Specjalnego „Czas na dialog! Porozmawiajmy więc o efektywnej rewalidacji” (Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej)
Międzynarodowa Konferencja Naukowa Spektrum Autyzmu-Spektrum Metod. Nauka i praktyka (Centrum Autyzmu, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)

Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Autyzm- pedagogika i medycyna ręka w rękę" (Centrum Autyzmu, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie)

Konferencja Naukowa SI "Dyspraksja i zaburzenia posturalne w diagnozie i terapii integracji sensorycznej" (PSTIS)

Konferencja "Podstawy Integracji Sensorycznej (SI) wg dr Ayers rozwój motoryczny noworodka" (Reha Plus)

Konferencja naukowo-szkoleniowa "Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznego. Modele klasyfikacji, narzędzia badawcze i diagnostyczne, implikacje do praktyki terapeutycznej."

Międzynarodowe Sympozjum Naukowe "Przetwarzanie sensoryczne, jego znaczenie dla rozwoju i funkcjonowania człowieka- ujęcie interdyscyplinarne" (PSTIS)

Konferencja Szkoleniowa "Wiele wymiarów FASD z perspektywy specjalistów" (Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. św.Ludwika w Krakowie, Miejskie Centrum Profilaktyki Uzależnień w Krakowie)

Konferencja "Autyzm i tabu" (Fundacja Prodeste)