Aktualności
SZKOŁA DLA RODZICÓW
"SZKOŁA DLA RODZICÓW"
Najbliższa edycja kursu startuje 3 pażdziernika 2018 roku.
Osoby zainteresowane zachecamy do kontaktu drogą mailową.
Kto jest najważniejszy...
SPOTKANIE DLA RODZICÓW DZIECI Z ZABURZENIAMI ROZWOJU.
Zapraszamy na kolejne spotkanie, którego tematem tym razem będzie wpływ postaw i przekonań dorosłych na relacje pomiędzy wszystkimi osobami w rodzinie. Będzie okazja do spojrzenia z perspektywy dziecka z trudnościami rozwojowymi a także innych członków rodziny. Uczestnicy poszukają czynników, które wywierają wpływ na dzieci, tak aby wzmacniać te, które stanowią zasoby rodziny.
Sobota, 21 stycznia 2017r. – godzina 9.00 – 12.00
Zapraszamy do naszej Poradni
Spotkanie będzie miało charakter warsztatowy, będzie okazja do rozmowy oraz wymiany informacji pomiędzy rodzicami.
Warsztat jest bezpłatny.
Prosimy o potwierdzenie chęci uczestniczenia w spotkaniu, ze względów organizacyjnych (liczba miejsc ograniczona) drogą mailową do środy 18 stycznia.
W LABIRYNCIE POTRZEB...
SPOTKANIE DLA RODZICÓW DZIECI Z ZABURZENIAMI ROZWOJU.
Wiemy, że bycie rodzicem dziecka „z diagnozą” to rola niezwykle wymagająca, dlatego chcemy zaprosić na spotkanie, którego celem jest stworzenie przestrzeni do rozmowy
o potrzebach rodziców, sposobach radzenia sobie z wyzwaniami rodzicielstwa. Pokazane zostaną mechanizmy emocjonalne, które powstają w trakcie opieki nad dzieckiem oraz to, jak można je wykorzystać aby dbać o dziecko, a także o samego siebie.
Sobota, 5 listopada 2016 r. – godzina 9.00 – 12.00
Zapraszamy do naszej Poradni
Spotkanie będzie miało charakter warsztatowy, będzie okazja do rozmowy oraz wymiany informacji pomiędzy rodzicami.
Warsztat jest bezpłatny.
Prosimy o potwierdzenie chęci uczestniczenia w spotkaniu, ze względów organizacyjnych (liczba miejsc ograniczona) drogą mailową do środy 2 listopada.
Diagnoza zaburzeń rozwoju mowy
W ofercie Poradni znajduje się także diagnoza zaburzeń mowy.
Diagnoza specyficznych zaburzeń rozwojowych o typie afazji pozwala rozpoznać mechanizm opóźnienia lub braku rozwoju języka u dziecka.
Diagnoza składa się z:
• wywiadu rozwojowego (wywiad trwa około 2 godziny),
• analizy wypełnionych przez rodziców kwestionariuszy,
• diagnozy logopedycznej lub neurologopedycznej (dwa spotkania),
• badania psychologicznego (jedno spotkanie),
• konsultacji wielospecjalistycznej (psycholog, logopeda, lekarz psychiatra) zakończonej przekazaniem wyniku diagnozy i wstępnych zaleceń.W procesie diagnozy przeprowadzane są testy i próby dotyczące zarówno rozumienia mowy jak i ilości i jakości wypowiedzi dziecka. Koniecznym elementem diagnozy jest badanie psychologiczne, które określa czy rozwój intelektualny oraz społeczno - komunikacyjny przebiega w sposób prawidłowy. W procesie diagnozy bierze udział także lekarz, który weryfikuje czy mogą istnieć inne, medyczne przyczyny występujących trudności. Diagnoza kończy się omówieniem jej wyników z rodzicami oraz przekazaniem pisemnej opinii - wyniku konsultacji diagnostycznej.